Full rulle

Har verkligen varit fullt upp idag. Dagen gick i ett. Massor att göra. Ville gärna ut i solen och njuta men får vara lycklig över att jag hann rikta näsan mot ´solen i 10 min. idag. Det lilla är alltid ngt att vara glad över. Hem och greja med tvätt, mat samt läxhjälp med barnen. Idag var det ekvationer som stod på tur. Jag som tycker det är jättekul med ekvationer men barnen höll inte med. När kronan trillar ner så är ju ekvationer väldigt förutsägbart och enkelt. Ingen kan tro att jag tyckte matte var jobbigt i tonåren men nu älskar jag det.Man har ju nytta av det överallt, ekvationer ( ta reda på ngt okänt), % en och annan rea, bakar ( omvandlar recept, håll reda på litrar och decillitrar, ml, areor när man ska köpa färg och måla om) . Matte finns ju överallt.Tjoho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0